Mühərrikdəki yağı dəyişdirmək lazımdırmı? - Gizli danışıq nəzəriyyəsi, yoxsa həqiqət?
Bu gün bir daha mübahisə edə biləcəyiniz çox sürüşkən bir mövzuya toxunmaq qərarına gəldik. Avtomobildə mühərrik yağını niyə vaxtaşırı dəyişdirməyiniz lazım olduğunu düşündünüzmü? Vaxtında etməsən nə baş verər? Ağlınıza gəldimi ki, bəlkə avtomobil istehsalçıları bizi aldadır, bizi tez-tez yağ dəyişdirməyə məcbur edir? Bəlkə buna ehtiyac yoxdur? İlk baxışdan bu, cəfəngiyat kimi görünür. Ancaq interneti araşdırsanız, dünyada avtomobil istehsalçıları tərəfindən tövsiyə olunan məcburi yağ dəyişikliyinin avtomobil sahiblərindən pul götürməyin bir yol olduğuna inanan bir çox insana təəccüblənəcəksiniz. Bəs kim haqlıdır? Mümkün qədər tez-tez mühərrik yağı dəyişdirmək lazımdır, yoxsa avtomobil istehsalçılarına qulaq asmamaq və yalnız nadir maye dəyişikliyindən kifayətlənmək lazımdır? Bunu başa düşmək üçün əvvəlcə bütün rəqiblərin fikirlərini dinləmək lazımdır.
İstənilən daxili yanma mühərrikinin mütləq təzə və yüksək keyfiyyətli yağlanmaya ehtiyacı olması həqiqəti danılmazdır. Bundan başqa, əksər insanlar mühərrikin ehtiyatının yalnız yağ dəyişikliklərinin tezliyindən deyil, əlbəttə ki, keyfiyyətindən də asılı olduğuna inanırlar. Yəqin ki, hamımız dəfələrlə avtomobil mexaniklərindən, texniki mərkəzlərdəki digər sürücülərdən və sənətkarlardan eşitmişik ki, istənilən avtomobildə yalnız bahalı markalı mühərrik yağları istifadə olunmalıdır. Və görünür, heç kim bu həqiqətə şübhə edə bilməz. Axı, bu gün yerin düz olduğunu və planetimizin ətrafında fırlanan kainatın mərkəzi olduğunu sübut etməklə eynidir. Və ya iddia edirlər ki, kimyagərlik mövcuddur və hər hansı bir maddə asanlıqla qızıla çevrilə bilər. Bəs niyə avtomobil şirkətlərinin mühərrik yağını mümkün qədər tez-tez dəyişdirməyə məcbur edən və yalnız bizə bahalı yağ növlərini tətbiq edən avtomobil şirkətlərinin gizli danışıq nəzəriyyəsi uzun müddətdir ki, internetdə geniş müzakirə olunur?
Əlbəttə ki, birincisi, əslində bunda fövqəltəbii bir şey yoxdur. Axı biz insanıq və səhv etməyə meylliyik. Xüsusilə kütlələrin psixologiyası zehnimizi idarə etdiyi bir izdihamda. Bu gün orta əsrlərdə olduğu kimi çox sayda insanın cadugərlərə, falçılara, sehrbazlara, psixiklərə və fövqəltəbii qabiliyyətlərə sahib digər insanlara inanmasına təəccüblənmirsiniz. Təəccüblüdür ki, son illərdə internetdə Yer kürəsinin düz olduğuna inandıqları insanlar da meydana çıxdı. Və bu XXI əsrdə, fiziklər kainatın mənşəyini açmaq üçün yaxınlaşdıqda, həmçinin kvant mexanikasının necə işlədiyini də öyrənməyə başladılar. Ancaq həqiqət qalır: bir çox insanlar üçün möcüzələrə inam elmi cəhətdən sübut edilmiş faktlardan daha çox şey deməkdir.
Buna görə sizi təəccübləndirmir ki, dünyada bir çox insan avtomobil istehsalçılarının mühərrik yağının planlaşdırılmış şəkildə dəyişdirilməsi barədə aldatmaq üçün qəsd etdiklərinə inanır.
Özünüz bilirsiniz ki, müxtəlif gizli danışıq nəzəriyyələri indi bütün dünyada məşhurdur. Yalnız onlarda nə tapa bilməyəcəksiniz ki. Budur, Putinin və onun rəhbərliyi altında bütün dünya prezidentlərinin dünyanı idarə etdiyi versiyası var. Hökümətin gizlətdiyi yadplanetlilərin Yerə çoxdan gəlmələri və amerikalıların Aya uçmamaları və s. Bir sözlə, zövqünüzə görə seçin.
Bütöv bir şəkildə bütün avtomobil həvəskarlarına avtomobildə tez-tez yaranan yağ dəyişikliklərinin avtomobil şirkətləri və avtomobil sənayesi üçün yağlayıcı maye istehsalçılarının tam cəfəngiyat və gizli danışıq olduğunu sübut etməyə çalışanlar, insanları nələrə sürükləyir?
İndi izah edəcəyik. Beləliklə, bu yaxınlarda Hollandiya neft şirkətinin təqaüdçü direktorunun bir açıqlamasından sonra yenilənmiş qüvvə ilə avtomobil istehsalçılarının gizli danışıq nəzəriyyəsinin tərəfdarları mühərrikdəki yağları dəyişdirməyə ehtiyac olmadığı barədə şiddətlə mübahisə etməyə başladılar.
Neft şirkətinin keçmiş direktoru, əvvəllər işlədiyi neft şirkətinin apardığı uzun araşdırmaların nəticələrindən xəbərdar olduğunu, nəticələri sürtkü yağlarının tez-tez dəyişdirilməsinin təkcə mühərriklərə deyil, ətraf mühitə də zərərli olduğunu bəyan etdi.
Başqası oxşar bir şey söyləsəydi, ehtimal ki, heç kim ona əhəmiyyət verməzdi. Ancaq bunu uzun müddət nəhəng Hollandiya neft şirkətinin filialına rəhbərlik edən bir adam etdi.
Bu bəyanatdan sonra internetdə məşhur insanların elm və avtomobil sənayesi ilə əlaqəli digər açıqlamaları göründü, bu da neft şirkətinin keçmiş direktorunun sözlərini təsdiqlədi. Bu nədir? Tez-tez yağ dəyişikliyi daxili yanma mühərriklərinin ömrünü azaldırmı? Bu necə ola bilər? Axı, hər kəs hər zaman bizə sübut etdi ki, zaman keçdikcə mühərrik yağı öz xüsusiyyətlərini itirir və bir-biri ilə sürtünmə olan daxili yanma mühərriklərinin daxili komponentlərini effektiv qorumağı dayandırır. Bundan başqa, yağın yağlama funksiyası ilə yanaşı isti mühərriki soyudacağı da məlumdur. Müvafiq olaraq, yağ dəyişdikdən sonra yürüş artdıqca, öz xüsusiyyətlərini itirir və sonra mühərriki effektiv şəkildə soyutmağı dayandırır.
Avtomobil istehsalçıları daxili yanma mühərrikləri ilə təchiz olunmuş avtomobillər, eləcə də avtoservis işçiləri, texniki avtosistemlərin ustaları və rəsmi avtomobil satıcıları təlimatlarında və xidmət kitablarında bizə nə izah edirlər? Məsələn, avtomobil istehsalçılarının özləri inanırlar ki, optimal mühərrik qorunması yalnız düzgün seçilmiş və müntəzəm olaraq dəyişdirilmiş mühərrik yağı ilə təmin edilə bilər. Bu, hər hansı bir avtomobil sahibinin avtomobilinin enerji blokunu mümkün qədər uzun müddətə qorumaq üçün edə biləcəyi ən sadə şeydir. Bundan əlavə, bir çox sənaye mütəxəssisi, elm adamları (avtomobil sənayesi üçün çalışan, tədqiqat fəaliyyətlərinə xeyli maliyyə vəsaiti alanlar) və avtomobil çilingəri eyni fikirdədirlər.
Yeri gəlmişkən, avtomobil və neft şirkətlərinin bu gizli danışıq barədə müzakirələr aparmaq üçün bütün interneti araşdırdıq. Avropa Birliyinin demək olar ki, bütün ölkələrində və hətta ABŞ-da insanların mühərrikdəki tez-tez yağ dəyişmələrinin qaçılmaz olaraq vaxtından əvvəl köhnəlməsinə gətirib çıxaracağına inandıqları yüz minlərlə şərh və forumların mövzularını tapdığımız zaman təəccübləndik.
Məsələn, bu yaxınlarda bir qərb forumunda yaradılan real bir mövzu. Budur, Polşadakı bir məhşur avto forumda verdiyi sualın dünyada belə bir canlı müzakirəyə səbəb olacağını ağlına belə gətirməyən bir avtomobil həvəskarı bunu yazdı:
"Bu yaxınlarda xarici avto forumlarda avtomobil istehsalçılarının daxili yanma mühərriklərində mühərrik yağı dəyişdirmək tövsiyəsinin qlobal miqyasda bütün avtomobil sahiblərinə qarşı sui-qəsd olduğunu oxudum. Sən demə, dünyada mühərrikdəki yağın mümkün qədər uzun müddət dəyişməz qalacağına və ya heç vaxt dəyişməməyinə inanan bir çox avtomobil həvəskarı var. Bir çox xarici forumlarda çox sayda insan deyir ki, müntəzəm olaraq yağ dəyişdirməsəniz, heç bir şey olmayacaq. Bəs siz necə düşünürsüz?”
Dünyanın bir çox ölkəsində bu müzakirə haqqında məlumat əldə edildikdən sonra bu mövzu bu şəkildə başladı. Bu mövzunun "sapında" nə baş verdiyini təsəvvür edə bilməzsiniz. Avtomobil istehsalçıları tərəfindən gizli razılıq nəzəriyyəsinin tərəfdarları və rəqibləri, hər gün bir reqbi sahəsindəki oyunçular kimi döyüşür, həqiqətlərini bir-birlərinə sübut etməyə çalışırlar.
Neft şirkətinin keçmiş direktorunun arqumentləri bu qəribə görünən mövzuya marağı daha da artırdı. Nəticədə, bu mövzuda qızğın müzakirəyə qoşulan müxtəlif sosial şəbəkələrin və forumların yeni istifadəçilərinin dalğası uçqunvari kimi böyüyür.
Ən maraqlısı, gizli razılıq nəzəriyyəsinin tərəfdarlarının iki düşərgəyə bölünməsidir. Bəziləri hesab edir ki, hollandiyalı mütəxəssisin və onu dəstəkləyənlərin nəticələrindən sonra hər yağ dəyişikliyi demək olar ki, hər dəfə mümkün olan ən az mühərrik ehtiyatını azaldır. İddiaya görə, yağ dəyişikliyindən sonra bir çox avtomobilin əvvəlcə bir az güc itirməsi faktı qismən təsdiqlənir. Bu xüsusilə sürətlənmə zamanı kiçik həcmli mühərriklərdə hiss olunur. Ən maraqlısı, dinamiklik və gücün bütün əsas xüsusiyyətləri ümumiyyətlə mühərrikdəki yağı dəyişdirdikdən bir neçə həftə sonra qayıdır.
İkinci qrup tərəfdarları, həqiqətən mühərrik yağını dəyişdirməməyə çalışdıqlarını və yüksək yürüşə baxmayaraq avtomobillərinin hələ də düzgün işlədiklərini və mühərriklərin sıradan çıxmadığını iddia edirlər. Forumların birində buna bənzər yazının nümunəsi:
- Şəxsən öz təcrübəmdən mühərrik yağının dəyişdirilməsinə ehtiyac olmadığını və ya tez-tez dəyişdirməyə ehtiyac olmadığını görmüşəm. Məsələn, 3 ildir maşınımdakı yağı dəyişdirməmişəm. Bu müddət ərzində 45 min km sürdüm. Təəccüblü bir şey olmadı. Üstəlik, yağın dəyişdirilmədən avtomobilin belə bir yürüşünə baxmayaraq, mühərrik aşınma əlamətləri belə yoxdur. Hətta smühərrikdəki sıxılma da dəyişmədi.
- Məndə 1,0 litrlik benzin mühərriki olan 1998-ci il Opel Corsa var. 2001-ci ildə zavod zəmanəti bitdikdən sonra mühərrikdəki yağ dəyişdirməyi dayandırdım. Bəli, gördüyünüz kimi, avtomobilimdəki yürüş azdır. O vaxtdan bu yana cəmi 80.000 km sürmüşəm. Ancaq ən maraqlısı odur ki, mühərrikdəki yağı dəyişdirmədən avtomobilim hələ də yaxşı vəziyyətdədir və mühərriki yaxşı vəziyyətdədir. Vaxtaşırı hər 7000-10000 km (baxır nə vaxt, necə) dəyişdiyim yeganə şey - həqiqətən, avtomobildə mühüm bir rol oynayan, mühərrik yağını müxtəlif çirklərdən və metal mikroskopik tozdan təmizləyən bir yağ süzgəcidir. Ayrıca, hər 2 ildən bir normal yağ səviyyəsini qoruyaraq mühərrikə 200 qram yeni yağ əlavə edirəm. İnanıram ki, Almaniya bütün dünya üçün bir yağ filtrasiya maşını icad etdi, onun köməyi ilə bütün avtomobil şirkətləri milyardlarla əlavə qazanc əldə etməyə başladılar.
- 7 ildə 70.000 km və yalnız bir yağ dəyişməsi və bir süzgəc dəyişikliyi. Avtomobil Opel Astra F (benzin). Sakit gəzinti. Mühərrik tam qaydasındadır. Avtomobil artıq çürüməyə başladı. Döşəmədə deşiklər var. Amma mühərrik idealdır.
- 7 il ərzində yağ dəyişmədən 80.000 km yol qət etdim. 1995 Opel Astra F avtomobili. 1.4 litrlik mühərrik. Bu yürüş üçün mühərrikə 3 litr yağ əlavə etdim.
- Opel Corsa D (1.4 benzin mühərriki) sahibəm. Bu gün üçün yürüş 310.000 km-dir. 4 ildir mühərrik yağını dəyişməmişəm. Bu müddət ərzində bir neçə yağ əlavə etmə (100-200 qram) olub. Orta illik yürüş 60.000 km. Təcrübəmin ilk günlərindən mühərrikin sıradan çıxacağını gözləyirdim. AMMA BU BAŞ VERMƏDİ!!!
- Toyota Avensis sedanı, 1.6 benzin, 1999-cu il. Bu avtomobili avtomobil salonundan yeni olaraq aldım. Bu günki gün üçün yürüş 210.000 km-dir. Sonuncu dəfə yağı 140-cı minlikdə (140.000 km) dəyişdim. Yağ süzgəcini də həmin vaxt dəyişdim. Mən avtomobil mexanikiyəm və təcrübəmdən əvvəl əmin idim ki, yağ dəyişmədən mənim Toyota mühərrikim maksimum 30.000 km sonra sıradan çıxacaq. Ancaq bu günə qədər bu baş vermədi. Bunun səbəbini başa düşmürəm. Təcrübəmi davam edirəm.
"Chateaubriand" adlı istifadəçi forumlardan birində gizli danışıq nəzəriyyəsi mövzusunda geniş bir yazı yayımladı, mühərrik yağının dəyişdirilməsinin avtomobil istehsalçılarının xüsusi ixtirası olduğuna inananları bir az yerə qaytarmağa qərar verdi:
- Salam, peşəkarlar, xüsusən forumda özlərini mexanik, avtomobil mexaniki, avtomobil mütəxəssisi, avtomobil çilingəri və s. adlandırılanlar. Burada nə müzakirə edirsiniz? Ümid edirəm ki, bu bir zarafatdır, nəinki cadugərlər, falçılar və vasitəçilər barədə ciddi bir müzakirə deyil?
Bilirsinizmi ki, bir-birindən o qədər diametrik şəkildə fərqlənən müxtəlif mühərrik yağları mövcuddur ki, bütün avtomobilləri və mühərrik yağlarını ümumi bir məxrəcin altına düşməsinə icazə vermək olmaz? Yəqin ki, bir çoxunuz mineral yağlar, yarımsintetik və sintetik olduğunu bilirsiniz. Bu yağlar kimyəvi xüsusiyyətlərinə görə tamamilə fərqlidir. Üstəlik, bu mayelər müxtəlif kateqoriyaya malikdir.
Və onların fərqləri, yeri gəlmişkən, fiziki xüsusiyyətlərdən (hansı ki, əslində oxşardır) asılı deyillər. Ancaq kimyəvi səviyyədə mineral, yarı sintetik və sintetik yağlar arasındakı fərq çox böyükdür. Hərtərəfli mürəkkəb bir izahat və bir çoxları üçün anlaşılmaz kimyəvi formullara girməsəniz, sintetik yağlar daha yaxşıdır.
Mineral yağlar və yarı sintetiklər sintetiklə müqayisədə nisbətən tez "qocalır". Avtomobil istehsalçıları tərəfindən tövsiyə olunan mühərrik yağlarının planlı dəyişdirmələri adətən bu iki növ yağlara tətbiq olunur. Mineral və yarımsintetiklər zamanla (və ya nəqliyyat vasitəsinin yürüşü artdıqca) pisləşən təbii maddələrdən ibarətdir.
Sintetik yağlara gəldikdə, burada avtomobil istehsalçıları tərəfindən yəqin ki, bəzi aldatma var. Sintetika, həqiqətən, mineral və ya yarı sintetik yağlarla müqayisədə mühərrikdə daha az dəyişdirilə bilər. Müasir avtomobillərdəki sintetik yağın vaxtında dəyişdirilməsinə avtomobil istehsalçılarının avto mexanika cəsarətlə tövsiyə etdikləri kimi (xüsusilə rəsmi dilerlərin texniki mərkəzlərində) ehtiyac yoxdur (məsələn, əgər avtomobil hər il 10.000-15.000 km sürülməzsə). Ancaq avtomobiliniz mineral və ya yarı sintetik yağla doldurulubsa, təbii ki, vaxtında yağ dəyişdirməkdən qaçmaq olmaz.
Həmçinin, hər 3000-5000 km məsafədə sintetik yağ dəyişdirməyə ehtiyac yoxdur. Bu havaya sovrulan puldur. Həmçinin, hər mövsümün (qış, yaz) dəyişməsindən əvvəl sintetikanın dəyişdirilməsinin mənası yoxdur. Bu, bir çoxumuzun şəhərlərdən kənarda səyahət etməməyimizə baxmayaraq, mismarlanmış şinlər üçün həddən artıq ödədiyimiz pul itkisi kimidir.
Daha əhəmiyyətlisi - yağ süzgəcinin dəyişdirilməsidir. Üstəlik, etibarlı bir satıcıdan süzgəc alsanız, bir o qədər yaxşıdır. Əlbəttə ki, orijinal yağ süzgəclərindən istifadə etsəniz yaxşı olar. Yağ dəyişikliyinin mühərrikin ömrünü azaltmamasını istəmirsizsə, onda hər yağ dəyişdirərkən yağ süzgəcini də dəyişdirin.
Təbii ki, bu mesajın müəllifi, mühərrik yağının dəyişdirilməsinə ehtiyac olmadığını sübut etməyə hazır olan rəqiblər düşərgəsində tək deyil.
Budur - vaxtında yağ dəyişməməsi ucbatından avtomobil mühərrikinin öldürüldüyünü sübut etməyə çalışan kəsin məktubu:
- Əvvəllər avtomobil istehsalçıları tərəfindən gizli danışıq nəzəriyyəsini bəyənirdim və həqiqətən inanırdım ki, mühərrikdəki yağı dəyişdirmədən ona zərər verməyəcəyəm. Ancaq bu yaxınlarda mən, məhşur avtomobil dünyasının şəxsiyyətlərinin daxil olduğu (avtomexaniklər, mühəndislər, konstruktorlar və hətta elm adamları da daxil olmaqla) avtomobil klubunun avtomobil həvəskarı ilə ünsiyyətdə oldum və məni gizli danışıq nəzəriyyəsinə inamın düz yerə inamla bərabər olduğuna inandırdılar.
Bir klub tədbirində açıq şəkildə bildirdim ki, mühərrik yağını dəyişdirmək cəfəngiyatdır və avtomobil istehsalçıları tərəfindən sui-qəsddir, mən güldülər. Nəticədə məsləhət aldım: Mersedesinizdəki yağı dəyişdirməməyə çalışın və bir müddət sonra bu təcrübənin nəticəsini göstərmək üçün klub üzvlərinə zəng edin. Bu təcrübədən nə gözlədiyimi soruşduqda, bütün klub üzvləri yekdilliklə əsas mühərrik təmirinə hazırlaşmalı və ya hətta yenisini almalı olacağını bildirdilər.
- Mən yağı hər 15 mindən bir dəyişirəm. Bəli, avtomobilimin (kompüter) beynində hər 15 000 km məsafədə yağ dəyişikliyini proqramlaşdırmışam. Mən onu tənzimləməyi bacardım ki, əvəzlənmədən dəyişdirməyə qədər olan dəyişdirilmədən 500 km sonra hesabatı başlayır.
Nəticədə yağı 15000 km dəyişdikdən sonra yaxınlaşdıqda, kompüter əvvəlcədən texniki xidmətə ehtiyac barədə xəbərdarlıq etməyə başlayır. Niyə risk etmək və yağı gec-gec dəyişdirmək istəmirəm? Məsələ burasındadır ki, avtomobilim turbinlə təchiz olunub və pis yağın turbokompressorun parçalanmasına səbəb olmasını istəmirəm. Mütəmadi olaraq yağ dəyişikliyinə görə xərclənən pula görə təəssüflənirsiniz? Niyə yalan sui-qəsd nəzəriyyələri qurursunuz? Pulunuzu azaltmaq və yağı az dəyişdirmək və ya ümumiyyətlə yeniləməmək istəyirsiniz? İnanın, xəsis iki dəfə ödəyir. Qənaət edəcəksiz - nəticədə çox baha başa gələcək.
- Hər il 60.000 km sürürəm. İndi bir Peugeot 508-ə sahibəm. Yağı 4 dəfə dəyişirəm. Təxminən hər 15 000 km-dən bir. Hamımıza qara rəngin ağ olduğunu sübut etməyə çalışan kombinatorlara təəccüblənirəm. Yoxsa hamımızın elmi olmayan cəfəngiyatınıza inanmağımızı və mühərrik yağının dəyişdirilməməsinin nəyə gətirib çıxardığını öz nümunəmizlə yoxlamaq istəyirsiniz?
Həqiqətən mühərrik yağını dəyişdirmək üçün xərcələyəcəyiniz pula heyfislənirsiniz? Tez-tez yağ dəyişikliyini edə bilmirsiniz? İldə 20 000 km (əksəriyyətində illik yürüş) bir məsafədə müntəzəm yağ dəyişikliyi ağırdır? Əgər belədirsə, onda günü sabah avtomobilinizi satın və sadəcə avtomobilinizi qoruya bilmədiyiniz üçün ictimai nəqliyyatdan istifadə edin.
İndi təəccüblü deyil ki, bu gün bir çoxları hazırkı avtomobillər köhnə avtomobillər ilə müqayisədə daha pis və keyfiyyətsiz olduqlarını söyləyirlər. Bəli, bu yanaşma ilə hətta ən etibarlı və yüksək keyfiyyətli avtomobili öldürəcəksiniz.
- Yağ mütəmadi olaraq dəyişməlidir, çünki müəyyən müddətdən sonra və ya avtomobilin müəyyən bir yürüşündən sonra öz xüsusiyyətini itirir. Yalnız planlaşdırılan yağın yenisi ilə əvəz edilməsi, mühərrikdəki bütün yağ kanallarının təmizlənməsinə səbəb olur. Yağı vaxtında dəyişdirməsəniz, bir çox yağ kanalları sürtkü xüsusiyyətlərinin itirilməsinə və təbii çirklənməsinə görə tıxanacaq. Nəticədə mühərrikin içərisində bəzi komponentlər kifayət qədər olmayan yağlama (yağ aclığı) yaşayacaq və kifayət qədər yağlanmayan hissələr daha tez köhnəlməyə başlayacaq. Eyni şey, ucuz keyfiyyətsiz və ya saxta yağın istifadəsinə də aiddir. Belə yağdan istifadə etmək təcrübəm var idi, bu mühərrikdə yağ kanallarını tıxanan qara yapışqan yağlı çirk şəklində çöküntü yaranmasına səbəb oldu. Nəticədə mühərrikin içindəki yağ çətinliklə yerdəyişmə edirdi.
Şübhəsiz ki, iki düşərgə arasındakı bu mübahisəni həll etmək çətindir. Məsələ burasındadır ki, hər kəsin öz həqiqəti var. Axı, yağın dəyişdirilməsinin lazım olmadığını iddia edənlər üçün də bir həqiqət var. Heç olmasa, sadəcə avtomobil xidməti işçiləri və avtomobil istehsalçıları tövsiyə etdiyi kimi yağ dəyişdirməməyi məsləhət görənlərdən bəhs edirik.
Sizcə bu qızğın mübahisədə kim doğrudur? Sizcə, avtomobil dünyasında bütün avtomobil istehsalçıları bütün avtomobillər üçün mühərriklərin ehtiyatlarını azaltmaq, həmçinin neft şirkətləri ilə birlikdə neft satmaqla pul qazanmaq üçün qəsd etdilərmi? Yoxsa vaxt maşınının artıq mövcud olduğu, lakin hökumət tərəfindən gizlədilməsi barədə verilən açıqlamalar sizin üçün eyni cəfəngiyatdır? Bəs barrikadanın hansı tərəfindəsiniz? Şərhlərdə bizimlə bölüşün.
Natiq Nazimoğlu